Page 6 - Media Expres nr. 1 (251) / ianuarie 2021
P. 6

CABLU
            AUTORITĂȚI  CABLU  TV  DTH  RADIO  SATELIT  LEGISLAȚIE





          Serghei Bulgac, DIGI Communications:


          „Comunicațiile au trecut în zona

          serviciilor de interes strategic”



            Jurnalistul  și  scriitorul  Petre  Barbu  a  realizat  un  interviu  cu  Serghei   nu   sunt   direct   legate   de
            Bulgac,  CEO  DIGI  Communications  N.V.,  cu  întrebări  legate  de         continuitatea   business­ului.
                                                                                                               de
                                                                                                          ține
                                                                                         Lecția
                                                                                                principală
            bilanțul  unui  an  de  pandemie,  prestația  autorităților  din  perspectiva   monitorizarea  constantă  a  stării
            unei companii de comunicații și perspectivele pentru 2021. Prezentăm         de  sănătate  a  echipelor  și  exer ­
            în continuare un extras, cu persmisiunea autorului:                          sarea capacității de anti cipare.
                                                                                                Contextul  sanitar  dificil
                                                                                         de  anul  acesta  a  schimbat,
            // Reporter: Cum apreciați într­  internet fix (în creștere cu 17%).  (acronim  din  eng.  Mobile  Virtual   practic, paradigma în care a fost
            un  singur  cuvânt  evoluția     De  asemenea,  Spania   Network  Operator)  pe  piața   perceput   sectorul   teleco mu ­
            grupului pe care îl conduceți în   a  continuat  trendul  crescător   locală,  mizează,  în  continuare,   nicațiilor  în  ultimii  ani.  Până  în
            anul  2020?  Acum,  la  final  de   accelerat,  fiind  cel  de­al  doilea   pe servicii atractive pentru clienți   februarie   2020,   nevoile   de
            an,  cum  arată  realizările  în   motor  al  grupului,  în  segmentul   și diversificarea portofoliului.  conectivitate   și   digitalizare
            raport  cu  obiectivele  de  la   serviciilor  mobile,  cu  o  rată  de      păreau  a  fi  niște  concepte  ușor
            începutul   anului?   Cum   a   creștere a numărului de RGU de   //  Reporter:  Care  au  fost  cele   abstracte,  care  preocupau  mai
            influențat  pandemia  afacerea   28%  comparativ  cu  septembrie   mai   importante   lecții   de   mult  furnizorii  de  servicii  și
            pe  care  o  conduceți?  Dar                                                 sectoarele  economice  avansate
            domeniul în care activați?                                                   din  punct  de  vedere  tehnologic.
                   Serghei   Bulgac:                                                     Nu  spunem  doar  noi  asta.  Așa
            Eficacitate. A  fost  un  an  în  care                                       arăta  și  Indicatorul  Național  al
            Grupul  Digi  și  toată  industria  de                                       Economiei și Societății Digitale –
            telecomunicații  au  dovedit  o                                              DESI.  România  avea  servicii  de
            imensă  capacitate  de  adaptare,                                            internet de mare viteză de foarte
            rezistență,  repliere. Am  arătat  că                                        bună  calitate,  accesibile  și  ca
            suntem  cu  adevărat  un  sector                                             proximitate  și  ca  nivel  de  preț,
            strategic  la  nivel  național  și  am                                       dar  prea  puțin  folosite  pentru  a
            devenit,  timp  de  câteva  luni,                                            crea  valoare  în  economie  și
            coloana  vertebrală  a  economiei                                            comunități.
            românești.                                                                          Odată  cu  pandemia,
                   Dacă  ne  uităm  la                                                   percepția     comunicațiilor
            cifrele pe care grupul nostru le­a                                           electronice  a  trecut  din  zona  de
            anunțat la finalul trimestrului trei,                                        utilitate  în  cea  a  serviciilor  de
            aș spune că Digi a reconfirmat că                                            interes  strategic.  Infrastructura
            este  un  lider  al  eficacității  –                                         de  telecomunicații  și  capacitatea
            excelență  în  customer  care,                                               acesteia  de  a  trata  nevoile  în
            dinamism  în  luarea  deciziilor  de                                         creștere ale societății devin parte
            business,  echilibru  în  utilizarea                                         integrantă   a   strategiei   de
            resurselor  și  setarea  priorităților.                                      dezvoltare  pe  termen  scurt  și
            Profilul  de  creștere  puternică  pe                                        mediu,  atât  pentru  companii,
            care  ni  l­am  construit  în  ultimii                                       pentru   diverse   domenii   de
            ani este în continuare valabil, iar                                          activitate, cât și pentru economia
            indicatorii  financiari  ai  companiei                                       națională.   Este   un   moment
            susțin această viziune.                                                      important,  un  fel  de  T0  al
                   Veniturile  noastre  au                                               societății și economiei digitalizate
            crescut  constant,  în  cele  nouă                                           spre care aspirăm cu toții și este
            luni  ale  anului,  ajungând  la  584                                        vital să nu ratăm acest start.
            milioane  EUR  în  România  și                                                      Iar,  nu  în  ultimul  rând,
            950,6  milioane  EUR  la  nivel                                              aș  menționa  lecția  loialității  și
            global,  o  creștere  cu  8,7%  față                      Serghei Bulgac     fidelității  clienților,  rezultate  ale
            de  30  septembrie  2019.  EBITDA                                            așteptărilor  confirmate  constant
            consolidată  a  crescut  cu  8%  la                                          de echipele noastre, în cei peste
            353   milioane   EUR   pentru                                                27  de  ani  de  activitate  ai
            perioada  de  nouă  luni  încheiată   2019.        business  și  la  nivel  personal   companiei.   Studiul   despre
            la   30   septembrie   2020,     Cu  toate  dificultățile   pe   care   le­ați   învățat   în   excelența   în   activitățile   de
            comparativ  cu  aceeași  perioadă   din  mediul  de  reglementare,   pandemie?  customer­care,   realizat   de
            a anului 2019.           filiala  din  Ungaria  a  continuat  să   Serghei  Bulgac:  Cred   KPMG  și  în  2020,  ne  arată  că
                   România  a  fost  un   își  extindă  rețeaua  de  telefonie   că această criză medicală nu și­a   preocuparea  noastră  constantă
            motor  de  creștere  la  nivel  de   mobilă,  ajungând  la  o  acoperire   consumat,  încă,  toate  resursele   pentru  calitate  ne  menține  nu
            grup  pentru  segmentul  serviciilor   de   aproximativ   70%   din   pedagogice.  Trebuie  să  fim   doar   în   topul   preferințelor
            fixe,  atingând  un  nivel  record  al   populație,  într­un  an  și  jumătate   consecvenți în apărarea sănătății   clienților,  ci  și  ca  lideri  ai
            majorării  numărului  de  unități   de  la  lansarea  serviciilor  de   angajaților   și   clienților,   în   industriei  în  privința  relației  cu
            generatoare  de  venituri  (RGU)   telefonie mobilă.  aplicarea  regulilor  sanitare  cu   clienții.
            pentru   serviciul   pay­tv   (în   Italia,  care  a  împlinit   strictețe,  în  eliminarea  costurilor   Poziționați  pe  primul
            creștere  cu  15%)  și  serviciile  de   10  ani  de  activitate  ca  MVNO   inutile  sau  amânarea  celor  care   loc  în  industrie,  pentru  al  doilea




           6                                                                                 IANUARIE 2021
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11